Sidor

tisdag 16 augusti 2011


Idag på datumet är det 34 år sedan en av de största inom musikens historia, Elvis Presley, lämnade jordelivet. Eftersom jag faktiskt har Elvis intatuerad på överarmen är det väl inte mer än rätt att idag jag gör en liten minneshyllning här i bloggen.


Elvis Aaron Presley
January 8, 1935 - August 16, 1977. 


För den som vill läsa lite om Elvis liv så kan ni kika här, text på engelska.
Jag har fått, av min far, en mycket trevlig bok om Elvis. Dags att kanske ta sig en kopp te och bläddra lite i den och  spisa en Elvis-singel på spelaren? 
Haha, nu låter det nästan som att jag lite fanatiskt men så är faktiskt inte läget, jag gillar helt enkelt den musiken och dåtiden skarpt (om nån nu missat det) och det var i tonåren, samtidigt som jag inte kunde sluta lyssna på Elvis, som jag började upptäcka detta. Nu har det väl lugnat ner sig, men visst är det allt trevligt att höra hans ljuva stämma då och då.








Today it's 34 years since Elvis Presley died. A lot of years have passed since I first heard his music, but after that day I was hooked on it.

(Eftersom jag inte lyckas fått in de resterande semesterbilderna än så får ni som väntar stå ut med att vänta en liten stund till tyvärr.)

Inga kommentarer: