Sidor

tisdag 23 augusti 2011


Denna vecka får jag äran att vara hundvakt åt systers gosiga amstaff tik. Eftersom hon älskar att vara ute i skogen så förenade vi nytta med nöje och spanande efter svamp under våran skogspromenad, jag försökte få henne att förstå att hon skulle leta på dom där gula underbara kantarellerna men hon skuttade mest omkring på egen upptäcksfärd. Det fanns mycket svamp av alla de slag och jag lyckades iallafall hitta både gula kantareller och blek taggsvamp, som nu är rensade och väntar på tillagning. Inga större mängder blev det dock men vi ska ge oss ut på nytt idag igen, att vara i skogen är helt underbart!








Svamparna ovan har jag ingen aning om vad de är för något, men det var fina så de var väl värda att fotas tycker jag.

Man förstår ju varför detta kallas för skogens guld!

Blandat kompott.

Gul kantarell

Blek taggsvamp

Fast jag såg ut som en liten gumma med en sjal runt huvudet så var det ytterst nödvändigt för myggorna var mycket hungriga. 


I am having my sister's dog here this week. Since she loves being out in the woods we took a walk and looked for mushrooms. We found some chanterelles and hedgehog fungi, which both are really delicious mushrooms. We are heading out in the woods again today, being there is absolutely wonderful!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va svamp du har hittat! Kram / Erika