Sidor

tisdag 28 juni 2011

En ledig dag och solen skiner. Äntligen kommer värmen och det börjar blomma ute i trädgården, jag väntar med spänning på om det blir några gula hallon på de nya plantorna jag grävde ner i början av maj.
Kycklingarna växer så det knakar och det har blivit tillökning med 11 stycken till små dunbollar av rasen dvärgkochin. Om en och en halv vecka beräknas kullen med hedemorakycklingar att kläckas, bara att hålla tummarna att iallafall minst hälften av äggen kläcks.





Hästarna går på sommarbete och har det bra, svärfars häst har fått ett litet stoföl för några veckor sen. Gissa om hon är söt!?






Jag har fått hem ett par ursnygga pedal pushers jeans från Freddies of Pinewood, men har ju ingen kamera (den är på reparation) så jag försökte fota med mobilen så ni får se hur snygga de är! Älskar deras kläder, har även köpt bland annat ett par 1940's work pants av dom och de är verkligen hur sköna som helst!

Mina snygga pedal pushers!

A day off today, with sunny and really nice weather outside. My garden really need the warm weather so it can grow and the flowers starts to bloom. My chickens and the horses also enjoying days like this. 
And I got me a pair of jeans from Freddies of Pinewood in the mailbox, black pedal pushers, and I think that these are gonna be my summer favourites.

Inga kommentarer: