Sidor

fredag 10 juni 2011


Ännu en härlig dag med värme och solsken, på förmiddagen blev det en ridtur ut i skog och mark. Nu ska jag strax ge mig på en hallonhäck som jag "hittat" på våran gård. Den är rätt risig och misskött och nästan övervuxen av busk och sly. Så den måste ju räddas och så får vi se om den bjuder mig på hallon här framöver.

Jag har även inhandlat blommor att plantera ute i krukor och rabatt. Det blev rosor, nejlikor och en sort som heter snöflinga och dom är så vackra, speciellt rosorna som även doftar underbart.





Nejlikor och snöflinga



Vackert!

I rabatten har även aklejan börjat blomma som bara den. 
Och på pionen räknade jag till 27 knoppar, lite skillnad mot förra året då det endast var 2 st. 
Smultronen har börjat blomma så de måste jag väl täcka om jag ska få ha dom ifred.

Akleja





En del av rabatten längs husväggen.

Smultronblomma

Gula hallon

Den runda rabatten med pionen och miniväxthuset i bakgrunden.

Funkian i den runda rabatten växer så det knakar.

Min pion som förhoppningsvis blir full av vackra rosa blommor!

Another sunny and warm day. I have been out for a horseback ride earlier, and now I am going to take care of an old forgotten raspberry bush I have found on the back of our yard. Yesterday I bought some flowers, lovely roses and carnations in various colors that I planted. And the flowerbed is growing and the blue columbine is starting to bloom now, it's a wonderful sight!

1 kommentar:

Erika sa...

Jättefina blommor. Kul att ha en stor gård så man får plats med mycket växter!