Sidor

fredag 17 juni 2011


Candlestick phone.. just en sådan står här bredvid mig, och jag ska hitta ett bra ställe här hemma att placera den på. Om det nu finns något utrymme kvar.. 
Jag fick den för flera år sedan när jag fyllde år. Den är dock nyproducerad, men ändå en rolig pryl och det går utmärkt att ringa med den.



Jag fick besök av mina fina vänner Johan och Fanny, som lämnade av 22 ägg från deras Hedemorahöns och nu ska dessa läggas under mina små hönor för kläckning. Bara att hålla tummarna att det mestadels blir hönskycklingar, så jag äntligen får mina efterlängtade Hedemorahöns.


Jag fick även dessa ljuvliga dagliljor.



I trädgården står det rätt stilla nu, ingen värme och ett evigt regnande kan ju vara orsaken. Men någon gång ska det väl sätta fart och blomma i rabatterna, just nu är det endast akleja och rosenplister som blommar.
Fast inomhus blommor ju mina vackra orkideér förstås, så jag får fröjdas över dom så länge!

Rosenplister som börjat blomma.

Underbara orkideé

Massor med knoppar på väg att slå ut.

Jag råkade bryta av en penseéstjälk häromdagen, 
men det gjorde inget för den gör sig ju så fin där den hänger i köksfönstret.

Jag trillade över lite nya fynd.

Hålslagare, potatisskalare och en urkärnare för 15 kr, 
det kan man ju bara inte tacka nej till.

Kökshandduk med äppelpaj recept på.
Som den trogna kund man är på Ica så förtjänade man visst en sån här toppenfin gåva! 

I can't decide where to place my candlestick phone, it's a copy of a old model but really nice and fully functional. 
Yesterday a pair of my friends came over with a load of eggs that will be hatched by my hens, then I finally will get my Hedemorachickens that I've been longing for and wich is an old swedish breed. 
Outdoor it's rainy and cold and because of this it's growing really slowly in the flowerbed except from the columbine and my pink dead-nettle. I get to stay indoor and enjoy my beautiful orchids that are in bloom instead.


Inga kommentarer: