Sidor

tisdag 24 maj 2011


Mellan regnskurarna så passade jag på att plantera om mina krukväxter och ta lite sticklingar av mina pelargoner. Dessa pelargoner har blommat konstant sedan april förra året, och jag misstänker att det kanske kan ha något att göra med att jag endast vattnat dom med vatten från akvariet. Jag hoppas dom inte tagit ut sig helt och ger upp nu och vissnar för att jag planterat om dom. Nu får dom stå i köksfönstret i sina lerkrukor, finns det något finare för en pelargon att ha fötterna i?


Jag plockade av några blomstänglar och satte i en vas.



Nu väntar jag bara på att sticklingarna ska växa till sig så huset får svämma över av pelargoner. 
Men några avvarar jag åt bästa Carin så klart.

Today I planted some of my potted plants in new soil and took some cuttings from the geraniums. 
Now it is just for them to grow strong and beautiful.

Inga kommentarer: