Sidor

onsdag 16 november 2011

Det blir inte mycket bloggande just nu. Jobb, renoveringar och ommålningar tar all min tid, men jag försöker slänga in nåt inlägg då och då. Just nu håller vi på med ett rum på övervåningen, och där står en fin gammal vedspis som inte har använts på minst 20 år om inte 30. Den var svår att elda i sa de äldre släktingarna som bodde här förut, det var så dåligt drag. Vi tänkte att det är ju värt att prova iallafall för det vore ju underbart att även kunna elda på övervåningen. Vi gjorde rent den ordentligt från tjocka lager förhårdnad aska som var som stora flak. I den lilla ugnen hittade vi en gammal bankbok som någon gömt en gång i tiden.. jag vet inte varför vi inte ens har öppnat där och tittat förut.
Sen kollade vi om det verkade finnas något drag och jodå, det fanns det. Så vi gjorde eld och gissa om det brann! Inte det minsta problem med dåligt drag eller att det rykte in, så jag vet inte vart dom fått den idén från riktigt.



Nu på morgonen gjorde jag genast eld där uppe, det blir ju en sån härlig värme av vedspisar. Så när vi renoverat klart det rummet ska jag ha en stor fåtölj bredvid spisen där jag kan sitta med en tekopp och bara njuta!

Visst ser denna inbjudande ut?



Jag tror faktiskt att jag skulle trivas utmärkt i någon av dessa vackra fåtöljer.


Inga kommentarer: