Sidor

tisdag 12 juli 2011

Om man ändå haft dessa vitaminer...

Ursäkta att det inte blir så många inlägg just nu, det är fullt upp med arbete både hemma på farmen och på annat håll. Men jag kan passa på att uppdatera lite om trädgården iallafall, jag trivs verkligen när jag får hålla på och pyssla med mina blommor och buskar. Nu blommar det mesta här hemma, det har kommit små gröna tomater, smultronen börjar mogna och likaså de gula hallonen. Penseérna som jag frösådde från förra årets frön, dom växer som bara den och det är fullt av vackra blommor. Men nästa år ska jag nog så dom tidigare, så inte blommningen kommer igång så sent.

Blommande tomatplanta.

Små gröna tomater.

Tomater och paprika i mitt hemmagjorda lilla växthus.

Underbara pioner!


En blomma är vit, resten är rosa.


Funkia, smultron, rosenplister och några små penseér.

Stora härliga smultron som börjar bli röda.

Funkian är på väg att slå ut i blom.

Gula hallon




Penseér i alla färger och storlekar.

Dessa två julstjärnor som jag köpte för 2 år sedan är ena riktiga överlevare, som bara växer och växer. 
Så dom får väl vara kvar så länge dom är fina.

Rabatten framför huset.

Japanskt prydnadsgräs

Ljuslila aster blommar för fullt.

Vit och rosa malva

Pionvallmon är fortfarande lite blyg av sig och är inte riktigt redo för att visa oss sin skönhet.

Nästan halva rabatten består av pionvallmo, gissa om det blir vackert när dessa blommar!

I have been very busy with work both at the farm and with my regular work, but I have to share some pictures of the flower and plants in my garden. Tomatoes and strawberries are growing and the flowers are in bloom. It's so lovely just to sit in the garden and watch all the bumblebees when they flies from one flower to another.

Inga kommentarer: