Sidor

torsdag 28 juli 2011

Äntligen en ledig dag! 

Fast helt ledig blir jag ju inte då det väntar arbete på farmen istället, med att köra in hö när det äntligen varit uppehåll och sol i flera dagar. Så jag passar på att klämma in ett inlägg innan det är dags att kliva upp på den varma höskullen och brottas med stora höbalar.
Vi har en egen liten badplats i ån som rinner en bit bakom huset, fast jag har inte badat där någonting ännu. Det är underbart att sitta där på bryggan, men botten är så full av löv och kvistar så vi har bestämt att vi ska gräva ur den någon gång i framtiden. Jag är faktiskt löjligt rädd för slemmiga bottnar och att bada där jag inte ser botten tycker jag är riktigt hemskt.




Igår så passade vi på att åka till skogs direkt efter jobbet, vi tittade efter svamp och plockade blåbär.






Frukosten idag bestod av fil med mycket blåbär i.

Senare på kvällen tog vi en fisketur på älven, men inte ett enda napp. Fast det gör inte mig nåt, det var bara så härligt att äntligen komma ut och bara njuta. Älven var spegelblank och himlen blå, det kunde inte vara en finare kväll. Dessutom fick vi ju se tre bävrar också. 



A day off, but there is some work home at the farm instead. More hay are waiting to be brought in on the hayloft. Yesterday we picked blueberries and fished on the river, it was a warm and wonderful day. We got no fish, but we saw three beavers on the river.

Inga kommentarer: