Sidor

söndag 3 april 2011

Härliga helg

Igår lördag hade vi trevligt besök av kära vänner och vi passade faktiskt på att premiärgrilla och det smakade inte alls tokigt. Sen spelade vi Trivial Pursuit och drack lite vin, himla trevlig afton!
Annars har helgen varit lugn, idag har det regnat halva dagen men det gör inget för snön smälter ju snabbare då iallafall.

Jag hämtade ut ett paket med värmespolar på posten i fredags. De heter egentligen Rag Rollers och just dessa tillverkas av Remington. De ligger på rad på en elektrisk värmeplatta i en liten väska, bara att stoppa in kontakten och värma upp dem.
Dessutom är de mjuka och böjbara så man kan ha dem i under natten, vilket jag provade i helgen. Det gick väl så där, visst kunde jag sova men det var lite knöligt.
Men håret blev ju himla fint, fast det höll sig inte så bra till dagen efter men då är det väl bara att slänga i rullarna igen så blir man tjusig värre.

Idag har jag passat på att beställa ett mönster på byxor och overall från en toppenbra sida som heter evadress.com
Så nu gäller det att hitta ett passande tyg och sen ska jag väl göra ett försök att knåpa ihop ett par byxor då. Spännande blir det!
Jag har även ett par klänningsmönster som ligger och väntar på mig, så symaskinen får nog gå varm här hemma.

Så här ser väskan från Remington ut, med Rag Rollers inuti.
Meningen är att man ska kunna bli lika vacker i håret som dessa skönheter nedan.







Betty Grable är förmodligen en av de vackraste kvinnor som funnits på denna jord!
Betty Grable is by the way probably one of the most beautiful women that has existed on this earth!


A quiet and relaxing weekend. We barbecued, played games and took a glass of wine with good friends.
I got a package in the mail that contained Rag Rollers from Remington.
So now I will get a really beautiful hairstyle, anyway I can always hope on that.
Today I have taken the opportunity to order a pattern of trousers and overalls from an Internet site called evadress.com
So now I have to find a suitable fabric and then I'll do an attempt to put together a pair of trousers. Exciting!

3 kommentarer:

Erika sa...

Låter som en toppen helg! Va spännande med rullarna, nu blir det väl olika frisyrer varje dag förstår jag!

Erika sa...

Vilka fina bilder från ditt hem!!! Underbart!

Lisa sa...

Tack för det!