Sidor

torsdag 26 januari 2012


Nu har jag spenderat ett par dagar hos min kära syster i Falun. Det är en trevlig stad med mysiga cafeér och trevliga butiker. De bästa fynden gör man ju alltid på Myrornas second hand butik. Jag hittade en fin gardinbåge till ett av våra fönster i köket, en duk till köksbordet, fyra jättefina bordstabletter, en kappa, en kjol och en topp till mig själv och lite finfina små bebiskläder för en billig peng.
Sen råkade jag impulsboka en tid för hårfärgning på Salong Ecostudion, de använder bara ekologiska produkter och även örthårfärger. Det var verkligen lyxigt att få håret fixat, jag hade ju världens utväxt och det såg hur tråkigt ut som helst. Frissan var jättetrevlig och duktig, hon tyckte vi skulle göra slingor då jag hade så blonderat hår. Sagt och gjort och efter ett par timmar så gick jag därifrån med nya fräscha färger i håret.
Sen har jag sån tur att min syster är en riktig hejare på att klippa hår, så hon förvandlade mitt nyfärgade men slitna, frisyrlösa hår till en jättesnygg frisyr som jag kan variera på flera sätt. Tänk så mycket det gör om man får vara fin i håret, jag känner mig som en ny människa!

Den här uppsättningen gjorde hårfrisörskan på mig när hon var klar, enkelt och elegant. Men eftersom jag skulle klippas när vi kom hem så fick den tyvärr inte sitta i så länge.

Håret är slingat, men oklippt.

Tråkigt, långt och väldigt slitet..

Nyklippt!


 Gissa om det var härligt med en förvandling!?

Inga kommentarer: