Sidor

söndag 4 september 2011

Så där ja, nu är jag åter på hemmaplan efter några dagar som stockholmsbo. Jag har haft det himla trevligt, bland annat så har jag tillbringat en heldag på Skansen med en av mina fina vänner från gymnasietiden och hennes familj. Jag slänger in en bunt bilder, tagna med mobilen dock, men ni får iallafall se en glimt av vad har haft för mig.


Varg

Matning och lite information om Lappugglan.

Vilostund för björnarna.

En jättefin norsk gammal byggnad.

En hungrig älgkalv.

Ren

Älgtjur

Mamma Påfågel med kycklingar.

Den vackra Påfågelshanen

Lisa och Nando hittade en förrymd get

En biltur tyckte Nando var himla roligt.

Vildsvin och Visenter.

Björnarna igen.


Jag har även lyckats att göra några bra shoppingfynd, bland annat på American Classic Vintage. Jag hade mina aningar innan jag klev in i butiken, det fanns så mycket fint så det snurrade i huvudet. Jag hittade en Pendleton-kjol, som till min stora lycka satt som gjuten på mig! Den har de vackraste färger och är bara alldeles alldeles.. underbar. Jag köpte även ett jättegulligt förkläde och en sjal till håret. Toppenbra fynd!






Gjorde även ett efterlängtat besök på second-hand butiken Old Touch där jag köpte ett 3-pack hårnät och en liten rosett att ha i håret.







Jag slank även in på Emmaus och spanade runt, och med mig därifrån följde ett armband och ett par finfina örhängen.


Sen köpte jag äntligen mitt efterlängtade te på The-butiken på Kungsgatan, som jag längtat efter detta te! Så nu passade jag på att köpa en rejäl laddning så jag iallafall klarar mig i vinter. Teét är deras egen blandning och heter så fint som Kärleksblandning, så det finn ju liksom bara där i deras butik.
Jag har även, som den snälla storasyster jag är, suttit inne i en ishall och titta på min brors hockeyträning.

Målvakten som står lite till höger med vita skydd och grå tröja är min duktiga lillebror!

På söndagen bjöds det på middag av min mormor och hennes man . Det var riktigt roligt att dels träffa mormor som annars bor i Tyskland och även träffa många av mina andra släktingar på mammas sida, det händer ju inte allt för ofta tyvärr. Efter middagen åkte vi iväg för att se vart mormor växte upp de första tio åren. Bilder på det kommer strax!

Back from my visit in Stockholm, I share a lot of pictures that shows what I have been doing these days!

Inga kommentarer: